Üksikelamu on kavandatud kahekorruselise viilkatusega hoonena. Arhitektuurselt mõjub katus kui majale peale tõmmatud müts, mis end seintega kohati sidunud on. Sissesõidu poolt tervitab tulijat klassikalise taluarhitektuuri viilkatusega fassaad, mis katuse ning seina materjali (laudis, maakivi) ühte sulatamise läbi on saanud kaasaegse tõlgenduse. Sarnane katuse seinale maha voltimine muudab loodussõbralikumaks ka peasissepääsu, sauna eesruumi ning terrasse ümbritsevad küljed. Et nn. mütsi massiiv liigselt domineerima ei hakkaks, on teise korruse magamisruumidele välja pakutud katusesse sisse haugatud rõdud.
L-kujulise põhiplaaniga hoone asetseb krundil justkui bumerang, püüdes kinni maksimaalse päevavalguse ning on pööratud vastavalt ruumide loomuliku valguse vajadustele. Köögi projekteerimisel on eelkõige tähtsaks peetud hommikupäikest, elutuba omakorda nopib valgust terve päeva vältel. 2.korruse magamistoad on samuti päevase valguse maksimaalsed kasulõikajad ning avanevad vaadetega nii krundile sissepääsu kui tänu L-kujundile varjulise sisehoovi poole.
Peasissepääs elamusse asub ida küljel. Sissepääsule lisab pidulikkust sisselõige põhiplaanis, mille läbi 2.korrus konsoolina varjulisust pakub. Konsoolset üleulatumist varikatuse eesmärgil on kasutatud ka sisehoovi terrassi kohal.
The detached house is designed as a two-storey building with a pitched roof. Architecturally, the roof looks like a hat pulled over the house, which is sometimes tied to the walls. On the entrance side, the visitor is greeted by the façade with a gable roof of classical farm architecture, which has been given a modern interpretation by fusing the roof and the wall material (boarding, ore stone) together. A similar folding of the roof to the wall makes the main entrance, the sauna lobby and the sides surrounding the terrace more environmentally friendly. Et nn. the array of hats would not dominate too much, balconies have been proposed for the bedrooms on the second floor.
The building with an L-shaped master plan is located on the plot like a boomerang, capturing maximum daylight and rotated according to the natural light needs of the rooms. When designing the kitchen, the morning sun is especially important, while the living room picks up light throughout the day. The bedrooms on the second floor are also the maximum benefits of daylight and open with views of both the entrance to the plot and the shaded courtyard thanks to the L-shape.
The main entrance to the house is on the east side. The entrance is added to the solemnity by an incision in the main plan, through which the second floor offers shade as a console. A cantilever overhang for canopy purposes has also been used above the courtyard terrace.
Martin Kinks, Risto Parve, Kai Süda, Margit Valma